2020-tól birtokba vehetik az utakat az első autonóm járművek - igaz, először csak a teher- és személyszállításban -, de a távolról irányítható verdák forgalomba helyezése már minden bizonnyal az utolsó lépés a teljesen önálló autók kora előtt.
Szépen halad a technológiai fejlesztés, a tesztelések - főként még csak Amerikában -, olyannyira, hogy Kaliforniában áprilistól a tesztjárművekbe már sofőrt (jó, mérnököt) se ültetnek, pusztán távolról vezérlik azt.
A legnagyobb fejlesztők, mint a a General Motors vagy a Waymo is sofőr nélkül teszteli rendszereit, innentől meg már tényleg csak egy aprócska lépés addig a pillanatig, hogy engedélyezzék az autonóm járművek forgalomba hozatalát.
Tovább fejlesztik egyúttal a távolról való irányítást azokra az esetekre, ha az autonóm rendszerben hiba lépne fel. Ugyanis a biztonságos közlekedést nem adjuk 100%-ig gépek kezébe, mindig marad egy irányítási központ, ahol szakember áll rendelkezésre, ha külső beavatkozásra van szükség.