Számos felmérés támasztja alá, hogy minél idősebb az autó, annál nagyobb számban fordul elő, hogy a tulajdonosa egész évben csak téli, vagy csak nyári abroncsokkal közlekedik. Azokra a sofőrökre, akik ilyen módon spórolnak a biztonságon, általában az a jellemző, hogy inkább a téli gumikat választják egész évre. Azzal ugyan alacsonyabb a baleseti kockázat, de az sem elhanyagolható, hogy a téli abroncs nyáron sokkal hamarabb kopik, és egyúttal többet is fogyaszt a gépjármű, hiszen ezeket a gumikat nem a meleg aszfaltra optimalizálták.
Sajnos ez azt jelenti, hogy a már eleve nem tökéletes műszaki állapotban lévő, és általánosságban modern biztonsági megoldásokat nem tartalmazó autók vezetői komolyabb kockázatot jelentenek az utakon. Esetükben az állandó téli abroncsnál sokkal jobb megoldást jelenthet a négyévszakos szett.
Persze a megfelelő tapadás garantálásához nem elég az évszaknak megfelelő gumiszett. Az abroncsok alapesetben gyártástól számítva 10, míg felszereléstől számítva 5 éven át használhatók biztonságosan.
Többször jeleztük már ebben a témában, hogy bár a megfelelő profilmélységet 1,6 mm-ben határozza meg a jogszabály, a biztonsághoz ez már nem feltétlenül elég. Ezalatt a határ alatt adható büntetés, de a téli szettek esetében érdemes lehet akár már 4 mm alatt lecserélni az abroncsokat. A nyáriak esetében egész más a helyzet, itt biztonságos lehet a 2,5-3 mm profilmélység is.
A nyári gumicserénél körülbelül 10-ből 9 tulajdonos a hőmérő higanyszálát figyeli, de csak kicsivel több, mint felük tudja pontosan, hogy mikor érett meg a csere ideje: ez akkorra esik, amikor már tartósan 7 fok fölé emelkedik a napi átlaghőmérséklet. Még mindig sokakban élnek emlékek márciusi havazásról, ezért az utóbbi évekre elmondható, hogy a naptár alapján választók inkább nem kockáztatnak. Amikor pedig az új szettek beszerzésére kerül sor, többnyire teszteredményekre támaszkodnak, de fontos szempontok még az ár, és a márka is, valamint sokan támaszkodnak szakemberek tanácsára.