Minél többet tud, annál több minden romolhat el benne… Az autónk alkatrészei idővel és a rendszeres használattal kopnak, szennyeződnek, elhasználódnak. A szükséges és rendszeres átvizsgálások, szervizelések elhanyagolása meghibásodáshoz, sőt, akár balesethez is vezethet! Bizonyos alkatrészek időszakhoz vagy kilométer-futáshoz kötött szakszerű ellenőrzését a gyártó is előírja nekünk, ezekből szedtünk össze 10-et.
Az első 5-öt itt olvashatjátok!
6. Első és hátsó futómű
Itt nem csak a lengéscsillapítókra kell gondolni. Amikor a futómű-vizsgálat hibát jelez, valószínű, hogy a lengéscsillapító működése nem megfelelő, de érdemes azért az egészet átvizsgálni, szervesen összetartozó rendszerről lévén szó. Főleg, hogy nem csak biztonsági, de pénztárca-kímélési okok is húzódnak mögötte.
7. Gumiabroncsok
Néhány dologra fontos odafigyelni, hogy gumiabroncsunk valóban annyi ideig szolgáljon ki, amennyire tervezték. Rendszeresen ellenőriznünk kell, hogy a megfelelő nyomással rendelkezzen. Ezen kívül néha át kell vizsgálni a használat során keletkezett kisebb sérüléseket, úgymint duzzanat, repedés, repedezettség, oldalfal károsodás, illetve az EU-s előírás szerint egy személyautó abroncsminta-profilmélységének meg kell haladni az 1,6 mm-t. Padkával való ütközés, vagy nagyobb kátyúba való hajtás után mindenképp szakemberrel kell megnézetni, hiszen a sérülés nem feltétlenül látható helyen, az abroncs belső felületén is keletkezhet.
8. Elektromos berendezések, világítások
Féklámpa, index, fényszóró, kürt, ablaktörlő és vonóhorog aljzat. Bármelyik hibás, beállítás vagy csere szükséges.
9. Rozsdásodás
Mely alkatrészeket érinti: alváz, karosszéria, kipufogórendszer, gyertyák.
10. Szűrőberendezések
Csak rakódik rájuk az, aminek nem kéne, ami önmagában nem baj, hiszen ezért vannak ott, ahol, ám ha elhanyagoljuk a rendszeres karbantartást, az elégtelen működéshez vezet!
Ilyen alkatrészek az olajszűrő, a levegőszűrő, a pollenszűrő, a motorolaj és szűrő + gyertyák, és az üzemanyag szűrő.