Elárasztják a hirdetési oldalakat, a közösségi médiák téma iránt érdeklődő csoportjait, stb. a használt gumis magán hirdetések. És a tulaj (általában) nem véletlenül akarja eladni. Mire figyelj?
1. A legegyszerűbb eset, amikor a gumi egyszerűen csak kopott. Ne örüljünk a 60%-os, vagy 2 szezonos gumiknak, mert a kopás mértékegysége még mindig a milliméter! Ha nem írja ki az eladó, kérdezzünk rá! (Új gumik mintaárok mélysége: 8 mm, KRESZ által előírt minimum: 1,8 mm, ám ezzel már nem tudunk biztonságosan fékezni nedves, pláne havas-jeges úton!)
2. Öreg/ nem szakszerűen tárolt gumik. Újnak számít egy gumi 5 éves korig. Ez azt jelenti, hogy egy maximum 5 éven át szakszerűen tárolt abroncs tulajdonságaiban megfelel egy teljesen frissnek, és nem veszít a felhasználhatóságából. Ebből kifolyólag szakszerűen tárolt (az autón való használat nem az!), 3 évesnél öregebb gumit nem érdemes venni!
3. Kívülről láthatatlan kopások, sérülések, fűrészfogas kopás, vázszerkezet deformációja, a peremhuzal-karika gondja, amiket egy laikus nem biztos, hogy észrevesz, egy gumis viszont igen! Mindenképpen ellenőriztessük le egy szakemberrel, mielőtt pénzt adnánk érte!
+1. Az utolsó csoport… Ha nem kopott, nem öreg, nincs semmi féle látszó-láthatatlan hibája, akkor sem biztos, hogy jó boltot csinálunk, mert előfordulhat, hogy lopott a gumi. Megoldási javaslat: Ne vegyünk használt gumit akárkitől, csak olyantól, akit ismerünk, és akiről tudjuk, hogy nem sózna ránk lopott árut!
Ez nem azt jelenti, hogy minden használt gumis hirdető át akar verni minket. Főleg azért, mert előfordulhat, hogy olyan hibával árulja a gumiját, amiről ő maga nem is tud! Ezek csupán hasznos tippek, melyekre ha odafigyelünk, kisebb az esély, hogy a kézfogás után úgy érezzük, átvertek minket!