Persze, az első tétel a téli gumi. Ha ez megvan (és a profilmélység is meghaladja a 4mm-t), az dicséretes, de van még teendőnk!
- Maradjunk a gumiknál, télen érdemes két hetente ellenőrizni a guminyomást, és beállítani arra az értékre, ami autónkhoz előírtak, hiszen a tapadás azon az értéken maximális!
- Ellenőrizzük az ablaktörlő lapátok állapotát, hiszen a szürke, ködös, hóeséses időszakban különösen fontos, hogy mindent megtegyünk, amit tudunk a jó látási viszonyokért! Cseréljük le a nyári ablakmosót télire, és rendszeresen ellenőrizzük a folyadékszintet is! A szélvédőre fagyott jeget ne az ablaktörlő gumis lapátjaival próbáljuk leimádkozni, szerezzünk be inkább egy jégkaparót!
- Az aksik teljesítménye nagy hidegben akár 50%-kal is gyengébb, ezért érdemes szervizben megméretni a teljesítményét, ha 3 évesnél öregebb!
- Az olajcserét/utántöltést is ajánlatos ilyenkor elvégezni. Utántöltésnél nagyon fontos, hogy az előzővel megegyező specifikációjú olajat használjunk!
- A hűtővizet is mindenképpen fagyállóra cseréljük le, és ellenőriztessük le a hajtószíjakat, hiszen azokat is kikezdi az idő és a hideg.
- Fékbetét, fékdob, féktárcsa ellenőrzés! Ónos eső, jég... nem folytatom.
+1. A zárak gyakori befagyása miatt jó, ha tartunk magunknál jégoldó spray-t! És lehetőleg ne a kocsiban, hanem a zsebünkben/táskánkban!